”Prosečna plata”
Obavestila vas u prošlom postu o relociranju i jurcanju za poslom. Epa, tako sam se ja prijavila i prijavljujem se i dalje na sve žive poslove.
Više nemam ni stida ni srama. Kontam, kad u ovoj državi ja moram da budem drug član ili nečija raspala švalerka da bih se zaposlila u struci ( a jebena struka uglavnom radi u državnim institucijama), tom logikom ja mogu da radim bilo šta drugo. Tako da sam slala cv i za arhitektu i za hirurga i za konobara i sobaricu. Šta me briga.
Od tih silnih prijava, na određeni broj razgovora su me pozvali. Skoro SVE poslove sam dobila ili su hteli da me zaposle. Ja odbijala. Zašto. Zbog plate. Niko ali niko ne daje platu veću od 25.000 hiljada.
Izvinite molim vas, ali neću da radim za te pare. Prvo, ne mogu da preživim sa tim parama, mada ja kakva štekara umem da budem možda bi i mogla, taman bi bila super kul mršava, ali bre, niste normalni.
Kontam ja da se taj prosek plate napravio zbog jebenog projekta prve šanse gde su delili toliku platu, pa svi ostali videli da imaju amin od države i eto ti. Pričam sa drugim ljudima koji traže posao ili rade i menjaju poslove, svuda isto – 250 evra.
Državo, sram te bilo. Svi poimence tamo što zevate sram vas bilo. Ajde razmislite na šta vi potrošite 250 evra. I onda zamislite mene i svoje građane kako sa tim parama treba da prežive ceo mesec. Zamislite kako plaćaju kiriju, struju, infostan, kako kupuju hleb, mleko, sapun, šampon, pastu za zube, prašak za veš, deterdžent za sudove, toalet papir. Ne daj Bože da se razbole pa moraju da odvoje pare za lekove. A o životu kao takvom da ne pričamo. Da slučajno izađu negde na kafu sa prijateljima. Odlazak na odmor? Ma idi begaj! Sram vas bilo. Sram.
Elem, na tako jednom razgovoru za posao, sedimo žena jedna fina i ja, pričamo o poslu sve fino, ona meni kolika plata, ja se nasmejem, kažem hvala lepo i krenemo opušteno da pričamo o svemu i svačemu, pa i ovome i ona meni kaže : ”Kada ti pustiš oglas, i dobiješ 4.000 prijava, zašto bi realno bilo kome davao veću platu, kada ima toliko radne snage?”
Razumem je skroz niti joj zameram na tome. Poštujem iskrenost u svakom obliku. Ali to jeste suština. Ova država nas je dovela i prevela do granice ludila, sjebala nam svako dostojanstvo i ljudi će svašta raditi za bilo koje pare samo da se prehrane. I to razumem, ali baš ne razumem. Iskreno.
Ali o tome sada. Poznajem ljude koji isto toliko rade za te pare, a tu platu jednostavno ne primaju. Kada sam se zaposlila ovamo gde sada radim, šef mi je pet puta naglasio da je plata tada i tada, i da nikad nije kasnila i nikad ne kasni. I ponosi se time. Jebem ti ja državu gde je to nečim što treba da se ponosiš. Uvek sam se pitala kako to ljudi rade i čekaju da se neko smiluje da im da ono što su oni zaradili. Neću bre nikada da radim, ne stigne mi plata, doviđenja! Nisam ja ničija budala niti ću ikada dozvoliti da me neki pravi istom.
Da ja sedim po šest meseci i da čekam. Neka hvala, idem drugde, jebi se.
Isto, pričam sa najboljom mi drugaricom koja je u goroj situaciji od mene jer ima kredit za stan i dete i isti problem, nikome ne treba sa fakultetom, pa se zaposlila tamonegde i kaže na probnom radu je. Pitam je l joj plaćaju taj probni rad, kaže naravno da ne. Ma mrš i vama.
Neću da radim ”probno” nigde bez para. To je moje vreme koje ja utrošim tamo, koje bih mogla utrošiti negde drugde, i to vreme, ma koliko ja ne odgovarala za taj posao, ima da se plati. Tačka. Niko bre neće mene da muze. Mislim to je stara fora, probni rad, nema para. Doviđenja, pa sledeći i tako vrtiš gomilu nesrećnika kojima je neophodan posao, a ti mrcvari. Sram i njih da bude.
Šta je poenta – ova država je sranje i sramota da se nazove državom, te se već zna i hiljadu puta je ponovljena. Svi vi državnici da si jebete mater i vaš projekat prve šanse i to što radite ovom narodu. Svi vampiri privatnici i preduzetnici koji krv sisaju nesrećnim ljudima i oni da si jebu mater i sram vas bilo. Ali sve to nije poenta. Poenta je u nama, u ljudima.
Hiljadu puta sam rekla i reći ću još beskonačno, da svaki narod ima vlast kakvu zaslužuje. I mi smo krivi što nam se ovo dešava. Krivi smo zato što smo dozvolili da izgubimo dostojanstvo, zato što pristajemo na sve i pravimo kompromise tamo gde se oni ne smeju praviti. Da više nas razmišlja malo drugačije i da neće sebe da proda tako jeftino, drugačije bi se oni odnosili prema nama. Ali Ivana, kažete vi, uvek će biti ovca za šišanje i očajnih ljudi koji sebi ne mogu priuštiti da im deca budu gladna. Tačno, biće ih. Ali to je normalna ravnoteža u univerzumu. Ono što se nama dešava je obrazac koji postoji i dokle god mi pristajemo da egzistiramo u tom sistemu, on će da postoji kao takav. I nikada se ništa neće promeniti. Jednostavno neće. Promena mora doći od nas. Svakoga od nas. Odnos prema sebi, pa životu.
Digresija, izlet: Mene svi zajebavaju što ja plaćam karte po prevozu, što je samo po sebi nadrealno. Uvek ih plaćam, ne zato što ne želim sebi da dozvolim da se jebem sa kontrolama, već zato što zaista mislim da taj prevoz nije meni bogom dan da se ja vozim, da taj čovek što vozi mora da primi platu, da to gorivo mora da se plati, održavanje, bla bla bla. Roba i usluga. Jednostavno. E sada, u raspravama, argumenti otprilike idu ovako – ma ko jebe ovu državu ona je ionako sranje. Jebe ona nas, zajebaćemo i mi nju. NE! Upravo to je ne. Samim tim se učestvuje u ludnici i sistemu vrednosti koja je ona nametnula. Samim tim se podržava sistem u kome se živi i ja ne mogu naći banalniji primer da vam ilustrujem ono što hoću da kažem.
Mi, kao ljudska bića, imamo obavezu da uvek težimo da budemo bolji. Bolji od sebe. I samo tako će nam biti bolje. Niko nas neće ceniti dok ne cenimo sebe. Tada će stvari početi da se menjaju i tada nam prosečna plata neće biti 250 evra.
Što ne znači da ja i dalje ne psujem ceo sistem, državu, politku i sve ostalo zato što su doveli ovaj jadan narod u stanje u kome jeste.
A vi malo porazmislite o svemu ovome.
avgust 8th, 2011 at 14:17
Amin!
Upravo sam raskinula saradnju zbog toga što mi honorar kasni, i kasni i što me lažu da su ga uplatili pa ja glumim budalu u banci.
I osećam se poraženo. Samo tako – poraženo.
avgust 8th, 2011 at 14:25
Naravno tako se zavšavaju sve stimulacione mere koje naši pametni političari smisle. I dok na dnevniku lepo zvuči da država subvencioniše zapošljavanje mladih pripravnika, u realnosti dobijemo situaciju da niko preko 30 godina ne može da se zaposli jer je država na mala vrata uvela starosnu diskriminaciju favorizujući one ispod 30, a slično se odnosi i na visinu zarada što si i ti pomenula.
avgust 8th, 2011 at 14:27
Poptuno se slažem sa svime što si rekla o državi i platama, ali me samo iskreno zanima od čega živi neko ko nema posla, a neće da radi za 250€? Unapred se izvinjavam ako sam nešto propustio da primetim u tekstu ili sam loše pročitao.
avgust 8th, 2011 at 14:29
E svaka čast, mislim da ti je posle pisanja ovog teksta bilo bar malo lakše Što se mene tiče, mi živimo u robovlasničkom uređenju. Ono što je tebi rekla ta gospođa u vezi broja kandidata totalno pije vodu i to je ključ svega. I ja mislim da je njihova dobra volja što je plata 250e, mogla je da je smanji na 180 i da se javi isto toliko ljudi, a za to smo delom krivi mi, delom država. Kada skoči cena brašna u grčkoj ljudi lepo izađu na ulice i popale pola grada. Znam da to nije rešenje, ali mi ćutimo i dozvoljavamo da nas kreše ko stigne bez jedne reči. Valjda smo umorni ili šta već. Zato je glasvni cilj 90% omladine koja ima neku školu u ovoj državi da pali preko, jedino to ima smisla i ja to podržavam.
avgust 8th, 2011 at 14:30
Sve sto si rekla stoji i podrzavam, samo mala napomena koju ljudi koji zive u Beogradu iz nekog razloga ne mogu da shvate. Svi pricaju kako je prosecna plata u Srbiji 250€ i zale se. Ali ne kapiraju da je to cena koju diktira Beograd zbog veceg srtandarda, inace u Srbiji realno plata ide ispod pomenute cifre, da ne pericamo o Juznoj Srbiji koje gotovo da i ne postoji u glavama ljudi koji zive u vecim gradovima. I sada pricamo malo je 250€, pa mozda i jeste malo ali kada pogledamo kako se generalno zivi u nasoj zemlji i kakvih sve problema imamo, dobiti redovnu platu od 250€ uveren da se ljudi koji zive van glavnog grada ne bi se bunili vec bi oberucke prihvatili pomenutu cifru.
avgust 8th, 2011 at 14:32
Jaoj Ivana, pričam ovo godinama, i jedino šta znaju da kažu je “od države nije sramota krasti” Jer to zapravo nije državno već društveno, zajedničko.
Šta reći.
Radaila sam kod dosta privatnika, pre 15 godina i čim mi nešto nije bilo potaman, davala sam otkaz.
Sad možda i može da se nađe neki normalan privatnik, ali tada, nije bilo teorije.
Morala sam u Boru da radim 2 posla da bih mogla da preživim.
A onda su došla deca.
Posle toga radiš da bi mogao da preživiš i trpiš majmune koji misle da im je sve to dedovina.
Boga pokradoše i to naravno zajedno sa državom.
Decu šalju u inostranstvo da usavrše jezik.
Odakle?
Od tebe Ivana, od mene, od Mahlat …
Sve bih ja to u zatvor natrpala i na njivu oterala.
Stoke.
avgust 8th, 2011 at 14:43
Saglasna u potpunosti. Odavno sam se pobunila protiv toga i sada se borim kako znam i umem. Mlade ponižavaju a one preko 50 gde ja spadam, sa nama se sprdaju. I to je u redu?
avgust 8th, 2011 at 14:44
Mahlat, ako si raskinula saradnju i treba. Tužno je što će oni odmah naći nekoga drugogkog će uzjahati isto kao i ti. Zato, odmah objavi ko šta gde, bar toliko možeš. Da postoji što manje ljudi koji će oni zajebati.
Mileusna, i to. Diskriminicija na svakom koraku.
Dejan Jovanović, nađe bolje, kao što sam ja našla, ajde da ne serem i ja, ja imam leđa u slučaju da nešto krene naopako, ali stvar je u stavu. Kada ne bi bilo nikoga da prihvati to, stvari bi morale da se menjaju. To je moja poenta.
Sopranovsky, ma džabe što je meni lakše, kad postoji mnogo ljudi koji totalno drugačije kapiraju sve ovo rečeno. Ono što vredi i ceni sebe, otići će ako može, oni što ostane i ceni sebe, vrištaće ovako po blogovima kao mi, a ostatak će krojiti sistem i ništa se neće promeniti. Tužno
Nemanja, i to je tačno i to veoma tačno. Ja sam iz Bora, tamo sam radila posao sa fakultetom za 12 hiljada, i činjenica je da većina ljudi odavde, iz Begea nema ni blagu predstavu kako se živi u untrašnjosti i odbijaju da prihvate to u bilo kom razgovoru, što me dodatno izluđuje. Ne umem da razgovaram sa njima, ne znam kako da im objasnim, to je ono – sit gladnom ne veruje.
Suske, ja znam da se mi razumemo skroz, ali nema vajde što se samo mi razumemo, očajnički je potrebna promena svesti kod ovog naroda, a ja se bojim da se to nikada neće dogoditi
avgust 8th, 2011 at 14:44
Sjajan post! I ja placam uvijek karte u prevozu, sem onih sitiacija kad nisam imala, a napolju je bilo minus beskonacno, a ja u patikama, pa mi pjesacenje nije dolazilo u obzir..
Elem, kao neko ko je proveo godinu ipo dana na Birou, bila sam presrecna kad sam konkurisala i bila primljena da radim 2. god za 250 e. Ne zato sto sebe ne cijenim, nego zato sto meni trebaju te dvije godine u struci da bih polagala
pravosudni. A tada su mi neki advokati nudili da za 100 e odradjujem taj nesrecni pripravnicki, a ja ljudima nisam mogla da objasnim da ja sa tim parama ne mogu da prezivim. Bas nikako. Pa sam podvila rep i otisla.
Kad uopste nemas posla i kad su vec svi uglavljeni do treceg koljena u drzavnim organima, onda 250 e zvuci kao sve pare ovog svijeta. Tuzno i jadno. Zato smo tu gdje jesmo. I neka smo.
avgust 8th, 2011 at 14:48
Dragana Amarilis, naravno da nije u redu, kao što rekoh Suske, ovom narodu je očajnički potrebna promena svesti, a sve nas je manje. Ja sam preumorna da spašavam ovaj narod od samog sebe, a jako sam mlada, ne mogu zamisliti kako je tek Vama
rainbowica, ”tužno i jadno. Zato smo tu gde jesmo. I neka smo”. To, ali ajte ljudi, porazmislite malo…dokle bre više? Uvek mislim ne može gore, a ono može
avgust 8th, 2011 at 14:50
Potrebna je privatizacija javnog sektora, pa da se pootpuštaju neradnici. Onda bi plate postale manje – više normalne.
Kažem manje – više, jer i kad se desi privatizacija javnog sektora i promena kompletnog ekonomskog sitema u zemlji proći će godine dok se izvadimo iz govana u koja su nas gurnuli. Ustvari, sami sebe smo gurnuli.
avgust 8th, 2011 at 14:52
Rain, o neradnicima je sasvim druga priča. A to se opet vraća do države i do javnog sektora, pa se opet vraća do nas što dozvoljavamo i opet se u krug i a u pizdu materinu. Sad sam se iznervirala, a nisam bila toliko dok sam pisala ovaj post
avgust 8th, 2011 at 14:54
@ivanizmi ja sam Juznjak iz jos manjeg mesta koje vecina nema pojma da postoji ili se pravi da nisu culi. Tako da odlicno znam kako se zivi i koliko se ima ili nema, i potpuno si u pravu to sto kazes da je tesko objasniti ljudima kako se inace zivi, zbog cega je to tako nisam pametan. Mozda ne zele da cuju ili vide kakvo je stanje pa se zale na ono sto im je pred ocima, a ima i druga strana medalje gde se pojedinci bahate po splavovima, klubovima trose nepojmljive sume na picu i glupostima a sutra dodju na TV-u ili gde god i moralisu i kenjaju kako je lose stanje u drzavi, pa lose ali zbog takvih kao sto su oni
avgust 8th, 2011 at 15:00
Nije poenta u neradnicima, već u vlasništvu. Trenutni vlasnik javnih preduzeća (država) ima jedini cilj da svoje partijske poslušnike postavi na što bolja mesta (po hijerarhiji, od ne znam koliko do 250€).
Kad vlasnika bude zanimala produktivnost, onda će biti mesta i dobrih plata za one koji zaista rade.
U tom smislu, tvoje plaćanje karte u busu ne rešava ništa niti doprinosi bilo čemu.
avgust 8th, 2011 at 15:02
Stvarno nemam sta pametno da ti kazem. Tada dam htjela ujutru da volontiram u struci, popodne da radim u knjizari ( to u NS-u zovu papirnica), u bitiku, u pekari.. Bilo gdje. Na jednom konkursu u nekoj papirnici sam morala 3 kruga da prodjem, kao da sam se prijavila u NASU da radim Bog’te.. da bi mi na kraju rekli da nemam radnog iskustva. Ja se pokocila od smijeha, ne znam odakle mi iskustvo kad sam studirala, a imala sam 23 kad sam zavrsila… Pa smo onda sestra i ja prevodile tekstove za nesretnu Lepotu i zdravlje za 1200 dinara. To je tek smjehotres. Kazem ti, 250 e-bogatstvo.
Kako ljudi prezivljavaju, ne znam. Vjerovatno su zeljni svega.
avgust 8th, 2011 at 15:03
Nemanja, razumemo se.
Rain, pa ne slažem se. Naravno da ima poente i u neradnicima.Ako imaš preduzeće od 100 ljudi, i od toga 95 ne rade ništa, dok ovih 5 pokrivaju sve, kad bi to petoro reklo a u pizdu materinu neću više i taj vlasnik ne bi mogao da nađe drugih 5 magareta, onda moja priča o plaćanju prevoza dosta toga doprinosi
avgust 8th, 2011 at 15:05
rainbowica, ma jasno mi je šta ti pričaš, ja hoću da ovaj narod shvati da jebeno vredi više. I da se nikada ne govori, čak ni ti kao sada sarkastično da je 250 evra bogatstvo. Poserem im se na te pare, znaš
avgust 8th, 2011 at 15:06
Pa ako idemo za tim da je normalno da svako svakoga vara, ja javni prevoz, poslodavac mene, država poslodavca, nek crknemo, treba da nas nema, u najmanju ruku, zaslužujemo sve ovo.
Popizdim od teorija.
Zemlja je odavno spremna za carski rez, tako to ide kod teških porođaja, ako predugo čekaš, strada ili majka ili dete.
Ali mi smo nenadjebivi, svako misli samo na sopstvenu guzicu.
avgust 8th, 2011 at 15:11
Nisam imao nameru da budem sarkastičan, taman posla.
Inače, kao što rekoh, vlasnih javnih preduzeća (na koja ti pucaš zbog struke) je država koja se trenutno ne bavi produktuvnošću i lako bi svako od tih preduzeća preboleloo dlazak tih 5% koji pokrivaju sve ostale.
@Mahlat: Nije normalno to varanje, nisam to ni rekao. samo sam rekao da riba od glave smrdi.
avgust 8th, 2011 at 15:15
Rain, Mahlat, jeste da riba od glave smrdi, ali neko treba tu glavu da odseče, a niko to neće da uradi. Ja hoću da ne može da se preboli odlazak tih 5% jer neće niko drugi da bude dežurni idiot. Ne mogu da mislim da mi nismo krivi, kada mi to dopuštamo. Ja živim ovako kako živim, ali to što sam ja svoja i što kenjam po ovom blogu nije dovoljno. Loše mi je od inertnih ljudi, loše mi je od svega. A ova država se ne bavi bilo čime sem sobom i svojom guzicom. A mi opet ništa ne radimo i to dopuštamo. Bar ozbiljno ne radimo. A to znaš i ti dobro. I kada smo pravili one male pokušaje po Boru da menjamo nešto, ispali smo idioti a ja neko ko promoviše alkohol i prostituciju. I gde je onda tu rešenje? Kako izvaditi narodu glavu iz guzice?
avgust 8th, 2011 at 15:22
Ma država se ne bavi ni sobom, već partijom na vlasti. Da se bavi sobom, drugačije bi sve izgledalo.
A na tvoje pitanje nemam odgovor. Mislio sam onomad da ga imam, ali se ispostavilo da je i meni glava bila tu negde oko guzice.
Sludeli su nas skroz, stvarno više malo ljudi u ovoj zemlji zna šta mu je dupe a gde glava.
avgust 8th, 2011 at 15:25
Rain, kako rekoh, dosta mi je teorije, tvoje, moje, bilo čije.
Je l’ smrdi riba?
Je l’ svi osećamo?
Da ponovim, poserem se na državu a ponajviše na narod kome je samo bitno da ne crkne gladan, kako će sutra biti onima koji ostaju iza njih, ma zabole ih, jebe im se Svako gleda samo kako sebe da ukrti kao da posle njega ide potop. Društvene odgovornosti i svesti nema nigde.
Ma nek nas nema, bre!
Ne mogu više da tupim.
Da ne zaboravim – poserem se i na demokratiju. Ovakvu. Ako je ovo demokratija onda je onaj komunizam bio raj. Ende.
Uotalom, o čemu mi govorimo – tako je očigledno ovih dana da ne postoji onaj ko ne može biti kupljen. I ispod cene. Gade mi se.
avgust 8th, 2011 at 15:29
…draga Ivka, odavno ti pricam o sistemima bez sistema i o tome da je tamo negde uredjen sistem da te barem zbog ovih stvari ne boli glava.
Ono jes, nema lepse nego kod nas, a opet…
avgust 8th, 2011 at 15:29
Anarhisto
Ali saglasan sam sa svime što si sada rekla.
avgust 8th, 2011 at 15:30
Moj komentar je bio namenjen Mahlat, ali ovaju Deda uvek uleti negde kao s neba da je pao.
avgust 8th, 2011 at 15:37
Ja sve razumem ali nije država ta koja određuje visinu plate. Naravno da svi moraju živeti od svog rada. Bilo bi poželjno, lepo i idealno da svi imaju bar za minimalan pristojan život.
Mi smo iz jednog sistema gde smo bili zaštićeni, prešli u jedan divlji gde smo potpuno nezaštićeni. Puno posla treba uraditi da bi se stvari u radnom zakonodavstvu pomerile. Recimo pre neki dan čitam o aktivnosti mladih u EU koji traže isto što i ti da se stažiranje plaća.
Na žalost mi smo siromašna zemlja urušenih sindikata i uopšte mehanizama koji bi branili radnike od bespoštednog kapitalizma i iskorišćavanja od strane poslodavaca.
Hvala ti za post
avgust 8th, 2011 at 15:40
Miloše, hvala tebi za komentar.
Ali, znaš koliko si mi drag i koliko te cenim, ali ne razumem te baš najbolje šta hoćeš da kažeš. Da rešenja nema ili da se ”strpimo još malo” pa ko preživi možda mu nekada bude bolje?
avgust 8th, 2011 at 15:43
Ma koji crni sindikati Miloše… oni su ili udvorice ili samo zajebu stvari još više štrajkovima.
Inače, nismo nezaštićeni ako umemo da izaberemo pravu stran(k)u.
Ovaj sistem uopšte nije divlji, savršeno je usklađen sa potrebama partije na vlasti.
Nije problem u radnom zakonodavstvu (mislim, nije tamo glavni problem) nego u čitavom sistemu.
Plus u ljudima, kao što rekoše Ivana i Mahlat.
avgust 8th, 2011 at 15:45
Odnosno grešim i ja, nije usklađen sa potrebama partije na vlasti već političke “elite”, bez obzira iz koje su partije.
avgust 8th, 2011 at 15:48
@ivana rešenja ima, npr. da se država ponaša odgovornije, štedljivije i štiti one sa najmanjim primanjima što donekle čini. Da se smanji poreski pritisak na privredu čime bi se otvorila mogućnost za veće plate, da se motivišu ljudi da pokrenu svoj biznis ali ono što nedostaje je VREME, VREME, VREME… propušteno je mnogo šansi i sada je teško. Aktivizam uvek pomaže ali ne vidim ko bi ga artikulisao. Sve se završava na nama pojedincima.
@Zorane ni stranka te ne štiti. to je samo iluzija. koliko ljudi znam koje je su stranački drugari “prodali”.
avgust 8th, 2011 at 16:04
Miloše, sistem, odnosno država je kriva za sve što se dešava u zemlji jer sistem omogućava da se to dešava.
U stvarim ovo nije država, ovo je cirkus!
I kako to misliš da nedostaje vreme? Koje vreme? Imali smo vremena… na pretek. Samo je iskorišćeno da se ova zemlja zakopa još više. I narod sa njom.
avgust 8th, 2011 at 16:05
Slucajno procitah ovaj tekst i vidim da nas muce uglavnom isti problemi. Drzava nam je u blagom raspadu, a narod bez motiva da ista menja. Pri tom ne mislim da se menja vlast, sistem i opozicija tu smo cini mi se nemocni (uporedjujem to kao sto drzava nista ne moze na KiM).
Svako mora da pocne od sebe, od placanja karata i kojekakvih racuna, besmisleno je da se vise provlaci ta prica kako je moralno i legalno, cak, krasti od drzave. Tu vise nema sta da se uzme, sad krademo i bukvalno od sebe. I od nase dece, ko ima decu…
A narod je u juznim ili severnim krajevima osiromasen i nema vise sta da kaze a ni snage da nesto uradi. Bukvalno je na prezivljavanju i ko ce tu da se muci oko moralnih dilema…
Kad ce poceti ta neka unutrasnja reforma u svima nama, samo Bog to zna. Ajde i mi sami nesto da pripomognemo… Uzdravlje
avgust 8th, 2011 at 16:35
Stvarno bre, koje vreme?
Koliko god da ga imamo, mi bi ga potrošili uludo kao što smo i prethodnih 10 godina. Odnosno, napravili bismo još više (ako ima gde) sranja.
avgust 8th, 2011 at 16:47
Najtragičnija činjenica je ta da čvrst stav u ovoj zemlji ne znači i pun frižider. Ono što je ova država uspešno sprovela jeste svakako postavljanje građana pred svršen čin, odnosno golo preživljavanje. U svom tom bunilu i jurnjavi za osnovnim životnim namirnicama (jer ta plata pokriva jedino to i račune, nekad ni to) ljudi su zaboravili na sebe i na to koliko vrede.
Ali opet, sa druge strane, neke ne mogu ni da osuđujem. Na prvom mestu tu mislim na ljude koji ne smeju sebi da dopuste da odbiju posao jer ih kod kuće čeka porodica koju treba nahraniti. Što nas vraća na prvu rečenicu. I državu koja je takvo stanje institucionalizovala.
Vrtimo se u krug jer nažalost, naš narod je navikao da ćuti i trpi iz razloga što godinama ne zna za bolje već samo za gore.
avgust 8th, 2011 at 16:53
@mahlat @raindog vreme za bolne reforme koje si i ti pomenula (carski rez), a koje traže vreme. Neću se složiti da je uludo potrošeno poslednjih 10 godina ali sigurno da je moglo mnogo, mnogo više.
avgust 8th, 2011 at 17:09
Dokle god budemo pojedinačno prihvatali na bilo koji način formalizam, prosečnost, površnost, i radovali se “kombinacijama” dotle će biti ovako kako je.
Šansa je u tzv Pozitivnim društvenim devijacijama (Svetle tačke) koje treba pronalaziti, podržavati, razvijati, kopirati..
Pronalaženje smisla u svemu što radimo je ključ.
Promene se kažu, teško uvode!
Nije tačno. Jednostavno se zaboravlja na prirodne zakone i principe i pokušava se i uspeva eventualna promena forme radi, a za suštinsku promenu potrebno je prihvatiti zakon gradnje: od funkcije ka obliku (formi), i medjuzavisnost (jer previše smo sebični i mislimo samo na sebe), posvećenost (jer previše smo površni, ne obraćamo pažnju na detalje jer nam nije bitna ni vizija i misija, kako lična tako ni zajednice), marljivost (jer smo prosečni, zadovoljavamo se prosekom u svemu), proaktivnost (jer samo mislimo o PMS- pozitivnom mentalnom stavu, o kojem svi pričaju a ne znaju šta je)….
Inspiracija je najbitnija! Medjutim, nikako da nas neko inspiriše ili da pronadjemo sami inspiraciju)
Za početak pronadjite lične “svetle tačke” i promovišite ih, kačite ih u tunelu i krećite se ka “izlazu”, ne čekajte da vam drugi pokažu svetlost na kraju tunela… jer može da se desi da je to bila samo nečija “svetla tačka”….a tunel sve duži i duži…
avgust 8th, 2011 at 17:12
Miloše, vreme za reforme je bilo negde do 2005, godine dok su dolazile pare iz inostranstva, otpisivani dugovi (Londonski klub, Pariski klub…)
Tada je bilo moguće sprovesti radikalne ekonomske reforme i privatizaciju javnog sektora jer je bilo para da se pokriju socijalni slučajevi koji nastaju otpuštanjem viška radne snage.
Mi to nismo uradili (a ono što jesmo, bilo je poklanjanje Miškoviću i društvu a ne privatizacija), već smo veštački otvarali nova radna mesta po državnim preduzećima (i podzali plate iako je proizvodnja stagnirala pa i opadala) i uhlebljavali pratijske kolege i kupovali glasove. Izmišljali smo razne NIP-ove, prve šanse, kredite za ovo ili ono (bio narod željan bele tehnike, nedostajali su stanovi…) i sada smo tu gde jesmo.
Razlika je samo u tome što više ne dolaze pare iz inostranstva, a osim Telekoma, nemamo više ni šta da prodamo.
Znači, te reforme će morati da uslede najkasnije posle narednih izbora, ali će biti toliko bolne da se plašim da ne počnemo da se koljemo po ulicama i jedemo sopstvene kerove i mačke.
Uskoro zaista neće biti važno da li si deo stranke na vlasti jer neće biti ni za koga (osim onog malog procenta extra bogatih).
U međuvremenu, bavimo se Kosovom, štrajkom glađu Tome Nikolića, organizacijom bezbroj festivala po Srbiji, krečenjem gradova, spajanjem mostova… samo da narod malo zaboravi na glad. A šta ćemo kad nam svima iseku struju pa ni sa TV-a ne mogu da nam pričaju kako nam je lepo i dobro?
Pričamo o tome kako svi treba da plaćaju usluge i robu, a u međuvremenu na svim televizijama se hvali krečenje Bora koje finansira RTB koji ne plaća struju i duguje nekih 900 milona dolara (ili evra, znaće Suske to bolje).
Mislim, to je samo jedan primer, ali ovo u čemu živimo je beznađe jer kad se malo razmisli vidi se da je previše šansi propušteno i da prosto izlaza više nema. Odnosno, naći će se, ali će zbog svih tih propuštenih šansi u prethodnih 10 godina biti žrtvovano nekoliko generacija umesto jedne. Ali verovatno smo to i zaslužili. Mali smo ceh napravili da bi samo jedna generacija mogla da ga otplati.
avgust 8th, 2011 at 17:15
SVIMA: Sve vas čitam, mnogo brzo komentarišete, da bih odgovorila svakome ponaosob, drago mi je da se razvila diskusija, samo pičite
Rain, valjda si mislio ”preveliki ceh”?
avgust 8th, 2011 at 17:17
Jesam, jebi ga.
avgust 8th, 2011 at 17:20
Ej Ivana.. svako bi da radi oma’ za soma.. startuj svoj biz muchi se na startu koju godinu (3-5) a onda uzivaj na jahti
avgust 8th, 2011 at 17:25
Ivan Buncic, joj! Ajde i taj argument – Ne da radi svako za soma i odma’ ali zašto ne?
To je bila šala moja na ovu temu.
Država snosi jebenu odgovornost za svoje građane. Ne mogu svi ne treba svi da imaju svoj biznis. Ne moram ja kao diplomirani pedagog da znam da radim sve što radim i da naučim i učim sve što ću da učim da preživim.
Ja sam se školovala za to i posao jebene države je da mi obezbedi posao sa platom koju zaslužujem ako dobro obavljam svoj posao, zato što je obavljam za nju i plaćam uredno svoje poreze. Mada, ako mi dopizdi jedan dan, ima da otvorim sopstveni biznis i budem super uspešna u tome. (mada opet – odakle početni kapital od prosečne plate ili od iste države?)
Ali nije to poenta. Poenta je da prosečan običan građanin, koji je završio za trgovca ili jebemliga ja šta ima dovoljno da obezbedi sebi i svojoj porodici pristojnu egzistenciju i život, a ne da jedva preživljava kao što preživljava sada. E to
avgust 8th, 2011 at 18:00
Malu digresiju sada pravim ali upravo citam kako je danas zbog 4000 din i flasu CocaCole izbodena zena nozem, tako da toliko o celoj prici da je malo 250 evrica kada neko moze da pogine za daleko manji iznos.
avgust 8th, 2011 at 21:02
Htela sam da napišem mnogo smisleniji komentar, ali sam se u međuvremenu iznervirala. Dobrim delom, čitajući prethodne komentare. Jbg, danas sam malo all over the place, lako planem.
Elem… Ja ne želim platu od hiljadu evra. Ja želim platu od koje mogu da živim PRISTOJNO. Ali to nije sve. Ja ne želim da primam platu od koje ću JA da živim pristojno, dok ono mene 90% stanovništva GLADUJE. Ja želim da živim u zemlji u kojoj NIJE normalno da “gazda” menja automobil svake godine, dok radnicima ne isplaćuje plate po nekoliko meseci, a oni i dalje dolaze na jebeni posao pošto tako barem imaju NADU da će nekad primiti neku bednu “narukvicu”.
O kakvim promenama vi pričate? Ko da menja? Koga? Šta, kao postoji alternativa? Pa oni koji su želeli promene, već su ih napravili. Ili su otišli da svoj život uređuju u “normalnijoj” zemlji, ili ih jednostavno zabole za politiku, isključili su se iz svega i zatvorili su se u svoj mikrokosmos, a život sveli na preživljavanje.
Za koga vizionara, lidera i “oca nacije” sada treba da lupamo u šerpe?
Ljudi, ovaj brod tone. A ovu državu, sa sve vladajućom garniturom i opozicijom treba osuditi za pedofiliju. Zato što nas, “svoju decu” je*e u mozak on daily basis.
avgust 8th, 2011 at 21:28
[…] ja čitam komentare moje drage Zverke iz prethodnog posta, pa čitam Ivanin post – prosečna plata i tuga je to. Samo u stilu g-đice Marple, vidim da se ništa nije promenilo ni u mom selu (čitaj […]
avgust 9th, 2011 at 00:08
Da li je digresija, ne znam, ali ima veze.
Penzioneri, koji su radili 40 godina, ‘zive’ sa 200 evra.
Sve je uzasan stid i sramota.
Unizeni smo do dna.
Resenje ne znam i ne vidim ga, iskreno, sve mi je palamufjenje, treba ovo, treba ono…
Nadu vise nemam, priznajem i prezivljavam.
avgust 9th, 2011 at 09:20
Tebi se popravi pisanje od kada ode u BG.
Znaš šta je najveća tragedija u celoj priči: Kada neka devojka ode da konkuriše za neki posao a poslodavac je odmah, na početku razgovora, upita da li je rađala i da li je udata, pa ako nije rađala, onda je ne primi na posao. Poslodavci ne žele da zapošljavaju devojke i žene koje će posle nekoliko meseci pobeći na porodiljsko a oni će to morati da plaćaju a uz to i morati da zaposle drugu radnicu. Strašno je to. Iovako vlada bela kuga a oni svojim postupcima gotovo da teraju devojke i žene da ne rađaju, da ne budu majke, (što je osnovna svrha svake žene) jer u protivnom neće moći da se zaposle ili sačuvaju posao… Meni je to nešto najstrašnije.
Što se tiče 250 evra, ljudi primaju i mnogo manje…Pisao i ja na tu temu pre više od godinu dana http://exxxperiment.net/2010/02/22/da-li-smo-siromasni/
avgust 9th, 2011 at 11:31
Mrzim price o “balkanskom mentalitetu” ili vec bilo cijem, ali mislim da se ovde previse tolerisu oni koji samo koriste javna dobra, a ne placaju za njih, jer, eto, nece biti uhvaceni. Jednom sam tako cula u prevozu kad je usla i izasla kontrola jednog coveka koji je rekao “Ijao, Tadicu, kakva ti je drzava, a ti trazis pare za prevoz”. Kakve veze TADIC ili bilo ko drugi ima veze sa tim da gradskom prevozu jednostavno trebaju pare da bi postojao?!
avgust 9th, 2011 at 13:38
Meni posebno dizu pritisak ono koji ne placaju struju!
Nemaju cime da plate, pa im na kraju iseku pa se zale novinama.
Majke ti! Sto ne uplate mesecno 100 dinara bar, da se vidi da se nesto pomera na racunu. Posle nama povecavaju cenu struje zbog tih sto nemaju i sto im je skupo i ne placaju. To bi bilo kao da odes u prodavnicu uzmes hleb i nemas da platis, moze li tako? Ne moze. Struju trose, koriste a ne placaju.
avgust 9th, 2011 at 14:47
I ja se iznervirah, pa ne verujem da će komentar biti razumljiv. Neko je gore u komentarima pitao od čega živi neko ko ne želi da radi za 250e? Isto kao i onaj koji radi za 250e, jer je svejedno, ne živi nego se snalazi i preživljava. Ovde se mesec dana ne može sastaviti ni sa mnogo više para od 25000 dinara, pričam iz iskustva. Našoj porodici treba bar još 5 godina ovakvog odvojenog života, da bismo bili na nekom početku. Ne veruju ljudi, misle da imamo para ko šaše, a meni se i dalje dešava da na kraju meseca prebiram po kasici prasici da bih deci kupila mleko, hleba i uz hleba, bukvalno tako. Što se tiče društva, ovo nije demokratija i svima je odavno to jasno, ovo je robovlasničko društvo koje odgovara određenom broju ljudi, koji je mali, ali izuzetno moćan nad običnim smrtnicima. Zato ljudi i pristaju na razna poniženja. Kakvo crno vreme, vremena odavno više nema, sjebane su generacije i generacije i generacije…
avgust 9th, 2011 at 14:59
Ja sam pitao od čega živi neko ko nema posla, a neće da radi za 250€ i ne razumem šta te buni? Možda tebi 250€ ne čini razliku, ali ako neko zaista nema nikakve prihode, baš ni dinara, onda 250€ čini veliku razliku. Naravno da je to i dalje mizerna plata, ali je svakako bolja nego da ne primaš baš ništa. Ja autorku teksta ne poznajem, a iz teksta sam zaključio da traži posao jer ga nema pa me samo zanimalo kako je moguće živeti bez ikakvih prihoda, ali se ispostavilo da, kako sama kaže, “ima leđa” pa može da odbija platu koja joj se ne svidi. Ima mnogo ljudi koji ne mogu da priušte da odbiju 250€ mesečno.
avgust 9th, 2011 at 15:27
Dejan Jovanović, onaj ko nema posla a neće da radi za 250 evra, radi posao koji ja radim, eto ti odgovora. A naravno da 250 evra čine razliku. Ja imam posao, našla sam ga, za veću platu, nema veze sa mojom strukom, sa onim što sam završila i želim da radim, nekada me je čak i stid onoga što radim, ali moram da preživim.
A nemoguće je živeti bez ikakvih prihoda i ti to dobro znaš, i nema potrebe da ubacuješ taj ton. A moja ”leđa” su moji jadni roditelji koji će uskočiti ako mi nešto zafale. Nije kao da imam sponzora koji me izdržava.
I ne odbijam ja platu zato što mi se ne sviđa već ZATO ŠTO SA NJOM ne mogu da preživim. Ja sebe samu sada izdržavam i ne mogu sa tim parama da preživim..
Ja se borim protiv tog stava ”jeste malo, ali ćuti da ne bude gore”.
I mislim da si ti sve dobro razumeo šta sam želela da kažem, ne znam zašto imaš potrebu ovako da pišeš.
Ja sebe isuviše cenim da bih sebi priuštila da radim za te pare.
Pozdrav tebi i slobodno pitaj još nešto ako treba da razjasnimo
avgust 9th, 2011 at 18:38
Ja stvarno ne kontam kakav je moj ton? Nisam bio ni malo bezobrazan niti drzak. Lepo sam rekao da sam iz tvog teksta razumeo da nemaš posla, a odbijaš platu od 250€ i samo jasno i glasno pitao kako neko živi u toj situaciji. Termin “leđa” si ti sama pomenula i ja sam ga samo ponovio bez ikakvih insinuacija da je to neki sponzor ili bilo šta slično. Ja nigde nisam napisao da treba da se ćuti jer može i gore. Prosto, ako nemaš nikoga da ti pomogne i nemaš nikakvih prihoda ti ne odbijaš ni 150€ dok ne nađeš bilo šta bolje. Ni na kraj pameti mi nije da te vređam pa stvarno ne razumem šta znači “ne znam zašto imaš potrebu ovako da pišeš”? Šta ti tačno smeta u mom pisanju?
avgust 9th, 2011 at 21:14
@ Dejan Jovanovic, e problem je bas u tom stavu – 250 e je puno, ljudi rade i za manje, cuti i budi srecan- Kada bi, samo kada bi, ovaj nesretni narod, lupao u serpe i lonce, ne zato sto idealizuje neku partiju, nego zato sto NIJE NORMALNO da radnu snagu izrabljuju ovako kako nas izrabljuju, kad ne bi ljudi cutali i radili za mizeriju i cekali i po 6 mjeseci da prime platu, kad ne bi bili ovako jeftina radna snaga-e tada bi se nesto promjenilo.
avgust 9th, 2011 at 21:30
Mda… A propos ovog Mahlatinog raskida saradnje i tvog generalnog stava, Ivana, obe inače podržavam: negde u aprilu sam radila s koleginicom nešto za neku firmu i zbog hitnosti (a i prevod je bio sa engleskog na francuski) smo uzele vrlo pristojne parice, još ljudi super ljubazni, plaćaju brzo, divota.
Zove mene koleginica pre neki dan i kaže: treba da se unesu izmene i dopune, ali oni više NEĆE da plaćaju onu cenu, već ovu… (Isto pristojnu u našim okvirima), i “nemoj molim te sad da me izneveriš, eto, radile smo taj posao, pa da zaokružimo”.
Prećutim ja, nije ni ova cena loša, poginem par dana od posla, uradim.
Ne pominjem da je to njima mesecima stajalo u fioci, pa se sad našli pametni da menjaju i dopunjuju i nas da stresiraju, a sve to se u normalnom svetu plaća.
Kažu – imamo mi ponude za 7 evra po strani. A jel’? Pa sledeći put nek vam prevode ti za 7 evra, a o kvalitetu takvog prevoda ne bih…
Što se kašnjenja u plaćanju tiče, s tim zaista uglavnom nemam problema, imam redovne klijente, pa ako neko kasni, ja podviknem i zapretim kako ću i ja da kasnim…
Tako da, sve je relativno, mada je tačno da je 25000 mizerija, ali moja mlada komšinica se za manje pare cima pet dana u nedelji, ponekad je zapadne i vikend, radeći prilično mučan posao. Ona je – kontrlor u GSP-u
avgust 9th, 2011 at 22:19
Ja ti ne bih dao ni tih 250€, iskreno… da sam ti gazda gledao bih, pošto nemaš decu, da te krajcujem na svaki mogući način… čisto iz zezanja.
avgust 10th, 2011 at 01:33
Dejan Jovanović, pa ton ti je malo bio hmm optužujući, ali okej, izvinjavam se, možda sam ja pogrešno shvatila nešto. Sve je moguće. A ne ćutiš, ja sam odbijala i tražila bolje. Može se.
Nada Onako, ma sve je to…ova zemlja…
Prijetlj, pa zato što si ti konstantni drkadžija, šta da ti kažem
avgust 10th, 2011 at 09:44
@rainbowica Jel ti odgovaraš meni ili si samo slučajno izabrala mene da napišeš neko svoje mišljenje? Ja stvarno ne razumem gde sam ja rekao da je 250€ puno jer ljudi rade i za manje? Upravo suprotno sam napisao u sva tri moja komentara pa stvarno ne razumem što se meni obraćaš?
Ti i još neki ovde kojima su za mizerne plate krivi ljudi koji pristaju da rade za te mizerne plate, očigledno ne kontate da u ovoj nesretnoj zemlji postoji veliki broj ljudi koji jednostavno nemaju izbora i ne mogu da odbiju ni tu mizernu platu.
avgust 10th, 2011 at 11:12
Draga Ivana,
pročitala pažljivo koliko sam mogla, i bodrim te i podržavam i sve tako slično…
ALI.
Po mom skromnom mišljenju, ti si došla do faze DVA. Prerasla si fazu kada možeš i želiš da dozvoliš sebi da radiš za 25.000 dinara, i treba da ideš dalje.
Kuda? Kako?
To ti znaš bolje od mene.
Ja uvek kažem da sam jednostavan čovek, i jednostavno, pravolinijski razmišljam.
Ako imam posao za 25.000, i malo je, to je – matter of fact.
Koji su mi izbori?
1. Da se borim sa (ili protiv) države, na ma koji način i u ma kom smislu – da da veći minimalac.
2. Da se pridružim ‘njihovom’ načinu razmišljanja (postanem nečija švalerka ili šta je već pobrojano).
3. Da jedem g. za tih 25.000, i gledam na svaki način da se dočepam pozicije od 50.000 (dodatno školovanje, dilovanje deviza, tapkanje…).
4. Da odem iz zemlje.
5. Da se bogato udam.
6. Dalje dopišite sami.
Molim te, nemoj da mi zameriš što ovako pišem – veruj da sam sama bezbroj puta lupala glavom o jedno isto, već okrvavljeno mesto, zbog toga što sam zbog ogorčenja i nemoći pokušavala da shvatim, da promenim, da ovo, da ono – a (u suštini) samo gubila vreme.
Ma koji način da osmisliš, samo KRENI, ODMAH. Blogovi leče, kako reče @DecakVecni, ali dalji put uvek postoji. UVEK.
I mnogo sreće .
avgust 10th, 2011 at 11:47
1. Ovde nikada vise nece biti bolje.
2. Mi to ne mozemo ispraviti. Mozemo samo kenjati po blogovima, uz to troseci po koji zivac. I to je realnost.
3. Resenja naravno ima. Ali resenje nije da se izadje na ulice i udara u lonce i poklopce. To smo vec radili, zar ne?
4. JEDINO RESENJE DA RADIS I DA SE TAJ RAD ADEKVATNO I PLATI, je da zapalis u inostranstvo i napustis ovu jebenu drzavu… Jer je zaista jebena! Do bola!
5. Ja sam to uradio. Bilo je komentara nekih politickih aktivista “Pa zasto bezis, zasto ne ostanes ovde da nam pomognes u uredjenju lepe nam drzave. Trebaju nam mlade snage! Nego ti podvijas rep.” Rekoh, bolje ja säm da si podvijem rep, nego vi da mi savijete kicmu, mamu vam jebem bezobraznu i podmuklu! Trebaju vama mlade snage do mojega! Vama trebaju mlada ledja po kojima biste jos gazili dok i njih ne dokusurite,jer vasoj gramzivosti nema jebenog kraja!
Eto, to je to. Ne zeleci da se mesam s tricama, ja podjoh. I mislim da je to jedino pravo resenje problema o kojem Ivana pise. Sve ostalo je zajebancija i eto, moze da posluzi kao tema da ovde debatujemo, u fazonu Sta Bi Bilo Kad Bi Bilo (ShBB KBB)
avgust 10th, 2011 at 12:24
Zubarice, nemam šta da Vam zameram, to je Vaš stav i Vi ga argumentujete i ja Vaše mišljenje uvek poštujem. Upravo se vraćam sa Vašeg teksta, ali mislim da Vi i ja pričamo o dve različite stvari koje na kraju krajeva i nisu toliko suštinski različite.
O ljudskoj prirodi. U mojim primerima je ona obezglavljena, nema dostojanstvo i lenja. U Vašim je lenja i opet bez dostojanstva samo sa iluzijom da ima neko dostojanstvo.
Kako god, ja imam svoje stavove i svoje mišljenje i mislim da sam u pravu dok se neko debelo ne potrudi da me uveri u suprotno A Vama, svakako poštovanje i hvala što ste se javili.
lodestar,
1. znam
2. i to znam. Ali kako se ”trošim” ovako tako se i praznim i bude mi lakše
3. Rešenje je za mene kolektivna promena svesti ili reset čovečanstva
4. Znam, to i želim i pokušavam konstantno, ali mi, jebi ga, ne ide.
5. Ja, na sablažnjavanje naroda, nemam nikave patriotske osećaje prema ovoj zemlji, i prvom prilikom bih otišla odavde da mogu, ne bih se ni spakovala. Kao što sam milion puta rekla, nemam snage i neću više da pokušavam da spasim narod od samog sebe, volela bih da mogu da uzmem za ruke ljude koje volim i da svi zajedno odemo iz ovog cirkusa.
avgust 10th, 2011 at 13:47
Na žalost, kao neko ko ima ‘leđa’, muža koji radi po 12h (van struke) a ne stiže da zaradi ni za kiriju i račune, ko ima malo dete kome treba sigurno 100 e mesečno za pelene, hranu, i osnovne stvari(ako ne i više), kao neko ko ima fakultet i u zadnjih godinu dana obilazi intervjue, i ko je sa tvog stava ‘Neću da radim za 200 evra’ došao do toga da može i mala plata, za početak, kasnije će biti bolje, mogu da kažem da ovde budućnosti nema.
Sa trideset godina si ‘višak’, zato što država daje olakšice pri zapošljavanju mlađih ili starijih. Ako hoćeš da radiš van struke (kao prodavačica ili osoblje u najobičnijem supermarketu) si prekvalifikovana, i neće te primiti, zato što ćeš otići ako ti iskrsne nešto bolje, a njima treba rob, koji će biti zadovoljan platom od 200 evra narednih 10 godina.
Ako si na intervjuu za posao u svojoj struci onda je problem što imaš malo dete, i bez pardona te pitaju šta će biti ako se dete razboli i ima li ko da ga čuva, i naravno, da li planirate drugo dete, i kada ga planirate. Niko pri tom ne nudi posao za stalno, svi mašu ugovorima koji se produžuju na tri ili 6 meseci. I naravno, uvek ima mlađih od 30 godina, koji nemaju malo dete zbog koga će možda nekad (možda i nikad) morati na bolovanje od dan ili dva.
Rešenje je otići iz ovog tamnog vilajeta. Volela bih da sam to shvatila pre 10 godina, umesto što sam gubila mladost po političkim podmladcima, pokušavajući da promenim stvari.
Ako sam ja izgubila deset godina, moje dete neće.
avgust 10th, 2011 at 13:47
4. Ce da ide!
avgust 10th, 2011 at 15:06
Situacija iz mog zivota:
Supruga i ja smo se upoznali na radnom mestu, vencali, pre godinu dana dobili sina. Ona se pre mesec i po dana vraca sa porodiljskog i 1. jula shvata da je dobila samo onaj minimalac koji nam se uplacuje na racun (ostatak dobijamo na ruke, jer smo prijavljeni na minimalac). Pritom, pre porodiljskog je imala platu od bednih 28.000 din. Saceka mesec dana, medjutim 1. avgusta se desi ista stvar. 3. avgusta je dana otkaz, a ja sam uradio istu stvar sutradan. 4. avgusta. Sad smo oboje bez posla, a dete treba hraniti. Ali bar mogu da ga pogledam u oci, jer nisam dopustio da me jebu skotovi.
avgust 10th, 2011 at 15:48
@Dejan J. Da makar zivim u Monaku, pa da, kako ti kazes, vjerovatno ne kontam da svi radimo za mizerne pare zato sto nemamo izbora.. Samo famtaziram, da ako bi se svi pobunili i ne bi imali koga da jasu, vjerovatno bi morali ili da nas plate vise ili da uvezu radnu snagu. Dok pristajemo i ponasamo se kao da nemamo izbora i dalje cemo raditi za mizeriju, kukati i nikakvih promjena nece biti. Ne znam da li razumijes sta hocu da kazem, ali ne umijem bolje objasniti.
avgust 10th, 2011 at 15:51
Ivana,
hvala na razumevanju .
Ja bih se ipak usudila da tvrdim da govorimo o jako različitim stvarima – od onih u mom tekstu (jako mnogo ih znam i lično) borac kao ti NIKAD biti neće, eventualno u sledećoj inkarnaciji, to je potpuno drugačiji mindset.
Dao Bog da nisam u pravu , ali viđam uživo i takve kao ti, to ne može da se poredi.
Jedino što sam htela da kažem je da mi je žao vašeg (množina) ogorčenja, jer JESTE sve tako kako kažeš, žao mi je ogromnog gubitka energije na mesmislene stvari koje su u drugim zemljama podrazumevane, na sve i svašta… I ja imam isto ogorčenje, da se ne lažemo, samo se ne vidi. Ne pokazujem jezičinu kao Mahlat .
Lodestar,
ja (sada) mislim isto kao i ti.
Ranije sam mislila ono što sam pobrojala Ivani (da nešto menja, da sebe menja, da ‘im’ se pridruži, da ovo, da ono), i čekala skoro 20 godina da bude bolje.
Sada mislim da vremena NEMA.
Da je potrošeno, upropašćeno i uništeno toliko toga, da će pod idealnim okolnostima trebati bar 15 ili 25 godina da sve bude kakvo-takvo.
A koliko će Ivana tada imati godina? 50? U tom čekanju da bude samo NORMALNO?
Pozdravi i tebi i Ivani i divljenje za duh, petlju i sve .
avgust 10th, 2011 at 16:46
Zubarice, meni se od malena Srbija ( tada Jugoslavija ) nikada nije svidjala i uvek sam nekako bio prozapadno orjentisan. Jos kao mali u onoj lepoj, bogatoj i perspektivnoj Jugoslaviji, uvek sam se odusevljavao kada dodju baka i deka iz Nemacke i donesu kinder jaja, klikere “”bezbojce i “francuze” i slicne sitnice!!! Ejj, ma bio sam glavna faca u Jugoslaviji sa kinder jajima i klikerima. Eto, slikovito opisano, gde smo mi u odnosu na njih i tada u ona “zlatna vremena” bili. Jos tada sam znao da, kada porastem necu ziveti u Srbiji. Samo, nije tako lako otici iz Srbije. Sa diplomom, mislim. Zanemario sam varijante “zeni gastarbajterku i pravi se da je volis za papire”. Zato mi je i trebalo hiljadu godina da se nekako säm otrgnem iz Srbistana i krenem put svog mesta pod suncem…
U idealnim uslovima mozda bi i trebalo 15 – 25 godina da sve bude kakvo – takvo. Jedini je problem sto na svetu nista nije idealno, pa ni ti uslovi. Drugim recima, postenim, vrednim i radnim Srbima u Srbiji pomoci nema. Nikakve! Niti ce je biti. I to je to.
Veliki pozdrav!
avgust 10th, 2011 at 17:30
Lodestar,
samo da potpišem sve što si rekao; moja porodica živi na tri strane, znam odlično šta je dijaspora (bar za moju struku i za tu jednu zemlju), nikad nije bilo lako.
Ali – kad se sve sabere…
Kako nekom ovde objasniti da se vozačka dozvola može produžiti za minut, i koliko samo to vremena dodaje ŽIVOTU gledano na 20 godina?!
Bolje da ovde stanem . Da ne kvarim Ivani temu .
Još jednom sve najbolje, od srca.
avgust 10th, 2011 at 18:28
Slay, razumem i strašno je to. Ne znam šta da ti kažem, ja pokušavam da odem, nadam se da će sve biti dobro za tebe i tvoju porodicu i da ćete uspeti otići
VoiD, moje najiskrenije poštovanje, o tim stvarima pričam. Na hrabrosti. Nadam se da će biti bolje i želim puno sreće
Zubarice, to sam i ja rekla, suštinski različite stvari, ali opet – ljudska priroda. Kako god – ne valja.
A ne kvarite temu, diskusija ide, slobodno
avgust 10th, 2011 at 18:37
Hvala još jednom, Ivana, ja ću biti tako slobodna da u linku za sajt ostavim jednu svoju priču o svom sadašnjem razmišljanju na tu temu, za tebe, Loadera, VoId i sve ljude koji se bore.
I srećno, kao svom detetu…:*
avgust 10th, 2011 at 20:11
Ivana, hvala na podrsci, u ovoj situaciji i to mnogo znaci. Zaboravih da kazem da smo oboje fakultetski obrazovani (ako je to u ovoj zemlji uopste bitno) i da smo u toj firmi proveli 13 godina (ja osam i po i zena cetiri i po godine). Firma se inace bavi dobrocinstvom…
avgust 10th, 2011 at 21:49
Unapred se izvinjavan zbog duzine komentara.
Mozda nemam prava da pametujem kao mlad i neiskusan ali nekako nemam mira posle svih komentara.
A ponajvise onih koji kazu da napustaju Srbiju zato sto je lose ili zato sto su 250 evra premalo. Slazem se da je tesko cak sta vise osetio i osecam na sopstvenoj kozi kakvo je stanje, ali za sada ni na kraju pameti mi nije da napustim zemlju.
E sada da li je malo ili ne primati platu od 250 zavisi kako se na to gleda.
Primer 1 -> Ako sam na primer ja zavrsio skoro fakultet i trazim posao slazem se da je malo imati takvu platu sa diplomom, i u tom slucaju bih se vratio kod roditelja (posto sam iz unutrasnjosti) dok ne naidje nesto povoljnije.
Primer 2 -> Ali uzmimo za primer moj slucaj trenutno i moju situaciju: ja sam student koji je dosao u Bg da studira, medjutim posle samo godinu dana situacija je takva da moram da biram da se vratim kuci ili nesto pokusam da resavam. Situacija je takva zato sto mama ostala bez posla, a zbog usrane Vlade i politike nase drzave tata nije primao platu vise od 6 meseci iako je radio u drzavnoj firmi 30 godina !!! (ali da ne krecem celu pricu sta se desilo).
E onda dolazi situacija da smo mi cetvoroclana porodica sa dva studenta bez ikakvih primanja! Onda sam ja morao da radim svakojake poslove (radim ih danas – 2 god posle) kako bih nekako pomogao svoje i ako stignem da usput i studiram (zbog cega se studije oduzile). U tom slucaju ne 250 nego i 150 eura je dobrodslo i prihvatam oberucke u nadi da cu stati na noge, zavrsiti fakultet. E onda bih imao prava da se bunim za vecu platu.
I ponovo se vracam na pocetku, posle svega toga ja i dalje ne planiram u inostranstvo, i dalje verujem da moze nesto da se promeni.
Ja volim svoju zemlju, a to sto je vode korumpirane bitange, licemeri i ostali sljam to je druga prica koja mora i koja ce se promeniti.
P.S da ne shvati neko ovo licno sto sam napisao, jednostavno zelim da pokazem kako postoje razni slucajevi i ne mogu da priuste svi isto i da traze isto. U nekima je prihvatljivo buniti se i traziti nesto vise u nekima ne.
avgust 10th, 2011 at 23:07
Nemanja- Zavisi puno od osobe do osobe koliko je spremna da trpi. Zamisli sutradan da i ti dobiješ otkaz, kao tvoji roditelji što su, a da su ti deca mala, i da se ne možeš zaposliti. Tanka je linija između bede i čeprkanja po kontejnerima i preživljavanja. A ovde se ne nudi više. Opet, kažem, ljudi su različiti. Nadam se i ja da će ovde uspeti nešto da se promeni, i da će ovde nekad biti toliko dobro da ću poželeti da se vratim. Do tad, arivederči.
Meni je žao dece koja su danas naivna onoliko koliko sam ja bila naivna pre deset godina, kad sam sve svoje slobodno vreme posvećivala podmladku političke partije za koju sam verovala da će nešto da promeni. Volontirala sam. Lepila plakate. Lupala u šerpe. Ispratila verno par kampanja. Na žalost, sva ta energija je užasno protraćena, i ovde se zaista ništa nije promenilo. Ili, da kažemo, jeste, ali za jedan korak, a pred nama je par stotina kilometara puta.
I još jednom, ja sam shvatila da je moja generacija žrtva tranzicije, i da ne postoji vreme u kome sam ikad bila bezbrižna, od kad znam za sebe. Te jedan rat, te sankcije, te drugi rat, te bombardovanje, te lupanje u šerpe, te ubistvo premijera, te paljenje i lomljenje Beograda u više navrata.
No, no. Moj klinac će imati vremena da brine o tome koji će sport da trenira, i da se bavi nekim bezbrižnim stvarima. A ja jednostavno ne mogu da dozvolim da moje dete odraste u zemlji u kojoj je svaka živa osoba starija od 10 godina preživela po jedan rat (zato što mislim da je velika verovatnoća da i neku narednu generaciju čeka jedan, koji čuči iza ćoška), i u kojoj ne mogu da nađem posao(bilo kakav!!) zato što imam dete i starija sam od 30 godina, i u kojoj sve tapka u mestu prethodnih deset godina (tapka i duže, ali ovoliko sam aktivno pratila u bezuspešno pokušavala to da menjam). Ne mogu da čekam da moj sin ima trideset i nešto godina, i bude inženjer koji će da taksira, ili dipl. ekonomista koji ne mođe da nađe posao u struci a ni van nje.
Ivana, smešno mi je sad što i ja uvek plaćam kartu za prevoz. Jednom sam otkucala 31. januara, skoro pred ponoć Hteli su da me slikaju ortaci, kao da nisam normalna Hvala na lepim željama, želim i tebi isto, što pre odeš, manje ćeš se kajati.
Izvini za digresiju.
avgust 10th, 2011 at 23:30
Slay – To je Vec neki drugi slucaj i sa te tacke gledista deluje razumno pokusati nesto vise. Ja sam samo navodio primer mladog studetna tj mene u celoj prici. Da imam klinca, e tu se stvari drasticno menjaju.
A verovatno bih i ja lupao u serpe i lepio plakate da sam stariji. Jer to je bio nacin da pokusate nesto koliko god to bilo naivno. Radio bih i danas to da je drugaciji sistem vrednosti. Ali nije pa se borim na svoj nacin. A i kao sto Bora kaze “za ideale ginu budale.”
Meni nije zao mladih kada se bune, ali da to ima smisla i argumenata. Kada su se bunili studenti za skolarinu ja sam isao. Kada smo strajkovali ispred vlade na onoj hladnoci bio sam tamo. I opet cu ako mislim da mozemo nesto da ucinimo.
A sa druge strane zao mi je klinaca koji ruse grad kako bi iskazali svoje misljenje (mislim na huligane na utakmicama i kada kao protestvuju gej paradu pa sruse Beograd)
E tu se ja i takvi razlikujemo.
Ja sam strastveni Delija, pa ne rusim nista.
Ja navijam za Zvezdu zato sto je volim vise nego Partizan, a ne zato sto Partizan vise mrzim !!!
Oept digresija, necu vise obecavam
avgust 12th, 2011 at 15:38
Svako ko još nema osnovanu svoju porodicu treba na sve moguće načine da se trudi da što pre ode odavde, jer će imati više vremena da se snađe i stvori sebi neki život. Treba misliti na vreme. Nije “tamo napolju” lako, ali rad se plaća i trud se isplati, a voljena Srbija nikuda neće pobeći, ostaće gde jeste, tako da se čovek uvek može vratiti. Kasnije kada se rode deca, sve postane komplikovanije, mada nikada nije kasno.
avgust 13th, 2011 at 12:51
Ne placa se ni napolju bas sve sto radite. Imam rodbinu u Nemackoj (inzenjeri su u pitanju, rade u razvoju u jacim kompanijama) i situacija je sledeca: kada neki projekat mora da se zavrsi ostaju prekovremeno, to im se ne placa, nego dobijaju slobodne dane koje opet ne stignu da iskoriste jer uvek ima projekata koji su hitni i moraju da se zavrse.
septembar 12th, 2011 at 00:02
Kratko: motka ali drvena jer ste pomislili na nesto drugo.
avgust 23rd, 2012 at 16:07
1000000% si u pravu. vecina naroda koji ovde zivi je stoka.
http://www.youtube.com/watch?v=sxfXA3avSns