Potpuna zabrana pušenja u Srbiji
Vi znate da sam ja strastveni pušač, imam i ikonicu na blogu koja to pokazuje.
Mrzi me da objašnjavam više koliko volim da pušim, uživam u cigaretama, odbijam da umrem od njih, koliko sam neupotrebljiva i neurotična bez njih itd.
Isto znate, ili ako ne znate, opet: da izuzetno poštujem sva pravila vezana za duvanski dim i zabrane pušenja. Gde ne smem, ne pušim, ne fušerišem, kad uđem kod nekog u kuću kažem Dobar dan, pa jel sme da se puši? Izbegavam da idem gde ne može da se puši, sve u svemu, jako sam dobar pušač za saradnju.
Kad donesoše ove silne zakone, sve sam ih ispoštovala i dalje ih poštujem.
A malopre vidim ovu vest o potpunoj zabrani pušenja u Srbiji koja podrazumeva potpunu zabranu pušenja u ugostiteljskim objektima plus neke nove uredbe – parkovi, bazeni…
E sada, hajmo redom
Prvo, mislim da ova zemlja ima mnogo pametnije stvari da rešava nego problem duvanskog dima, ali kaže se da je ”Srbija je dužna da uvede potpunu zabranu pušenja i kao potpisnik Okvirne konvencije o kontroli duvana, koja je pre pet godina stupila na snagu.”. Ok, potipisali smo konvenciju, mora da se poštuje, može to meni da se sviđa ili ne, tako je. Tačka.
Drugo, ugostiteljski objekti. Naravno da razumem nečiju želju da ne želi da udiše duvanski dim, i apsolutno je poštujem. Ali da ja ne mogu da izađem negde da popijem kafu ili piće zato što ne sme da se puši je ugrožavanje mojih prava na slobodno kretanje. Dajte mi par lokala gde se puši i ja ću tu da idem. Ali ne bi smeo da mi se uskrati svaki.
Argument – prekini da pušiš. Neću! Ja sam punoletna, odrasla, mentalno zdrava osoba koja je odlučila da puši. Jasni su mi rizici i moguće posledice. Ja hoću da pušim. Svaki dan me sa paklice sačeka nova ”umrlica” koja mi kaže od čega ću sve da umrem. Ako ja odlučim da umrem (mada rekoh, ne pada mi na pamet da umirem od cigareta) omogućite mi mesto gde mogu ne smetano da se ubijam narednih 20 -30 godina, a da mi ne ugrožavate ostala prava.
Dalje, parkovi i javne površine – ista priča. Ovo je bre moja planeta isto koliko i vaša. I to što neko može da izbacuje svakakve otrove (Ja živim u Boru, sećate se) mogu i ja da pušim. Okej, naravno, neću da pušim u određenim ”zelenim” zonama, ali da ja budem ograđena na moju kuću, ne dam i neću da prihvatim.
I na kraju, najveće licemerje – AKO NEĆETE DA LJUDI PUŠE ZABRANITE CIGARETE SKROZ! UDARI ZABRANU, PRESTANI DA IH PROIZVODIŠ!! Ali ne, naravno. Neko mora da se bogati na tome, zato što privreda mora da šljaka, da?.
I to je ono što me izbezumljuje. Pogrešno ću biti shvaćena, kao i uvek, znam. Ja nemam ništa protiv nepušača, razumem njihovu potrebu da ne budu trovani, poštujem je. Ali na ovoj planeti, sa toliko dozvoljenih alternativnih načina života koji mogu i ne moraju biti štetni (tu temu nisam ni dotakla, namerno) mene treba neko da satanizuje. Zato hejtujem i ne slažem se.
jun 1st, 2011 at 14:01
Na kraju će nas ograditi žicom, a deca će upirati prstom u nas.
jun 1st, 2011 at 14:03
Naravno Suske, za bolje i nismo
jun 1st, 2011 at 14:19
I ja bih zatvorila sve one koji nas kljukaju glupostima, srozavaju standarde i uvod eneke svoje pa ne mogu.
Napuše mi se svi djoke mog muža!
jun 1st, 2011 at 14:22
Mada se ne slažem sa tom odlukom, napravio bih malu digresiju:
I dalje su pušači duvana u mnogo boljoj poziciji nego pušači nekog drugog bilja. A i u ove druge pušače se već upire prstom i nazivaju se raznim imenima. Plus što je pod ogromnim znakom pitanja šta je štetnije od ta dva.
jun 1st, 2011 at 14:23
Ju bre Mahlat, što tvog muža? Daješ ga olako. I to nikako ne sme da bude na javnom mestu
jun 1st, 2011 at 14:27
SadClown, i sa tim se slažem, i to sam pisala negde. Da je ”to drugo bilje” manje štetnije od ovih koje pušim. Ali to je već šesto pitanje koje uključuje nacionalnu politiku, mnogo para, neobrazovanost naroda itd…
jun 1st, 2011 at 14:33
Aj em shoked!
Mnogo sam iznervirana ne umem nista pametno da kazem.
jun 1st, 2011 at 14:37
Amin!
jun 1st, 2011 at 14:45
Ma smučilo mi se više od licemerja ove države! Sve nam je drugo uredjeno i završeno, pa nemaju čime da se bave?! Mrš more!
p.s. pozdravi Mahlat kad budeš svraćala i rekni da me odblokira, ne pušta me onaj spam filter.
jun 1st, 2011 at 14:58
Dobro, pretpostavljam da će država prvo na’raniti gladne, zbrinuti beskućne i očistiti nas od osiromašenog uranijuma i ostalih “sitnica” pošto još malo pa svetlimo u mraku…a? Neće?
Ne verujem ti.
Plaćaću kazne, važi. I katranom i pepelom ću da se pospem pa onda nek me kamenuju…kao zločinca…majkeimgajabaš!
jun 1st, 2011 at 15:19
Ne podrzavam ovaj zakon. On je meni toliko diskriminatoran da je to strasno.
jun 1st, 2011 at 15:58
Zelena, Miss O’Hajem, razumemo se
Sanja, meni nije baš mrš, ali može i mrš Skajpovala Mahlat, al’ ona to ponekad uopšte ne vidi
Šapke,Deda, upravo to, disriminacija, prestrašna. Što rekoh na tviteru: Ne mogu oni mene da kazne, koliko ja mogu da pušim. Iz inata. I neću da umrem
jun 1st, 2011 at 17:05
Mozda napisah ovo prije, a mozda i nisam, ne znam. Elem, ja ‘moram’ prestati pusiti do Augusta 31 ako zelim da imam iole normalno zdravstveno osiguranje iduce godine!!!!!!!!!!!!! I to lijepo mi ljudi rekli-u februaru cemo da testiramo, jer treba 6 mjeseci da se nikotin ocisti iz krvi, tako da 8/31-kapak! I da bih se ja naravno kvalifikovala za to osiguranje, moram da slusam terorisanja od strane nepusacke grupe koja me zove jednom sedmicno da me pita kako ide!! Sta da im kazem, lazem brate! Pitali me da im dam odredjeni datum do kada cu prestati pusiti-ja nisam mogla, sta cu kad volim!!!! I oni lijepo odluce za mene Kazu, imas 30 dana a mi cemo te zovemo svake sedmice da vidimo kako napredujes i cemo ti posaljemo one patches, ma sve daju, samo da prestanem. I sad…ma nemam ja problem da prestanem no imam problem kad mi neko kaze KAD da prestanem!!! E tu me malo zaboli ovaj nerv pa onda izludim hahahaaha. Htjedoh da kazem kako nas tretiraju (citaj maltretiraju i Netretiraju) to je za plakanje. Sta da ti kazem…..
jun 1st, 2011 at 18:46
Mazo, odakle si? Mislim, neverovatno mi je da ne možeš ni jedno normalno zdravstveno osiguranje da nađeš ako si pušač.
Zato te pitam odakle si, ako živiš u nekom ”trulom kapitalizmu”, kontam ako platiš, dobiješ ono što tražiš.
Ako ne, ne znam šta bih radila da sam na tvom mestu. Ne znam kakva ti je situacija, ali verujem da bih bila težak baksuz. Ili bi imala krš osiguranje ili ga ne bih ni imala. Mada, ko zna?
A meni je to strašno. To mi je maltretiranje i opet kršenje nekih prava. Ako su tako pušači satanizovani, zašto onda ne ukinu cigarete kao pojavu?
jun 1st, 2011 at 19:03
Trla baba lan da joj prodje dan.
Duvanski dim je najveci problem u ovoj zemlji. Ma vazi.
jun 1st, 2011 at 19:53
Ja sam u USA. Da,da, ako platim $800-$1200 extra godisnje, kao pusac, onda cu moci da pusim do mile volje i da imam normalno zdravstveno! A ovdje da nemas osiguranje-odmah se upokoji LOL, bice ti lakse. I to je samo pocetak…sad ce da uvedu sankcije na kilazu, samo gledaj. Vec su poceli sa raznoraznim programima, tipa- ako si tezi od xxx moras da kupis kartu za dva sjedista u avionu. Mogla bih da ti pricam kakve sve gluposti rade, to je za nepovjerovati. Evo ti samo jedan mali primjer kod mene na poslu: znaci ako zelis da se kvalifikujes za zdravstveno za iducu godinu, po regularnoj cijeni kakva je sada, moras da ispunis odredjene uslove, koji su sljedeci ( pa ti fino daju check list): da pohadjas 3 sessions o zdravom zivotu (1 poen), da prestanes pusiti ako su pusac (1 poen) i da ili ides na dijetu ako trebas, ili da radis humanitarno u nekoj kuhinji, ili tako sto ( 1 poen). Naravno ima tu sad jos opcija ali ove su kao ‘najbezbolnije’I kad skupis ta 3 poena, onda se kvalifikujes, ali ti njima moras da doneses dokaze!!!!!!!!! Ma uzas, grozno, nemam rijeci.
jun 1st, 2011 at 21:01
rainbowica, razumemo se
Maza, pa da USA, zemlja koja najviše satanizuje pušače. Znam da ako nemaš zdravstveno možeš da umreš. Ne znam šta da ti kažem, ne bih da sam ti u koži nikako. Mrzim da generalizujem ovako, ali ta nacija ima talenta da neke stvari dovede do apsurda. Valjda svi treba da budete plavi, lepi, mršavi i da pasete travu. Bemliga. Žali se ti, ja ću da te slušam
jun 1st, 2011 at 21:01
Kao bivši pušač tačno na današnji dan pre godinu dana ,rekao sam ne cigarama ,ali nemam ništa protiv pušača ,ali imam protiv zabrana .
Sutra mogu zabraniti …zabrana alkohola po restoranima ali skroz…,da se konzumira kafa na javnim mestima..,a da ne zaboravimo konzumiranje cigareta u kolima,.. itd ,to je jedna vrsta diskriminacije prema odredjenoj vrsti stanovništva .Ako misle borbu protiv duvansog dima ..nije u zabranama,već u Akcijama, gde država govori po svim problemima,pa neka stanovništvo neka odluči.
I najgori su nepušači koji su do juče uživali ,a sad smeta duvanski dim!!!
Pozdrav
jun 1st, 2011 at 21:26
stivanss, prvo dobrodošao kod mene.
Da, sutra mogu zabraniti….To je isto jedan od velikih faktora koji ljudi ne razumeju. Duvanski dim šteti, neosporno, ali štete i izduvni gasovi iz automobila. Hoćemo sutra da zabranimo automobile? Razumemo se.
A o nepušačima sam pisala tekst poseban, ne mogu više njima da se bavim
Pozdrav
jun 1st, 2011 at 21:28
Imenjakinjo, bas si me obradovala ovom vescu (da se potpuno ukida , ne ono da neces da umres od ) i jedva cekam da u Srbistanu prenese kako ce to izgledati u (praksi).
Pozdrav sa no
jun 1st, 2011 at 21:32
izzeta, pa fino što sam nekog obradovala ovom vešću, želim ti da uživaš u direktnom prenosu. Ja neću
Samo ovde, je pušačka zona pa te pozdravljam sa
jun 2nd, 2011 at 00:08
Lepo kaze moja sestra: “Srecno im bilo sa tom zabranom”
jun 2nd, 2011 at 02:16
Uh, jedan disonantan ton će da pokvari harmoniju među komentarima, no šta da radim.
Prvo, da – zemlja ima pametnije stvari da rešava, ali to ne znači da ne treba da rešava i problem duvanskog dima. Nije sad da stoji ceo sistem i pauzira dok se ovaj problem ne reši.
Drugo, sadašnji zakon je gotovo besmislen. Svi lokali su postali pušački, a oni koji moraju da imaju nepušački deo, taj deo nije odvojen od pušačkog, odnosno nema razlike. Znači, zakon mora da se promeni. I nije tvoje pravo na slobodno kretanje ugroženo, ti bi u svakom slučaju i dalje mogla da se krećeš gde god hoćeš, jedino ne bi mogla da pušiš gde god to želiš jer to ugrožava (i) ostale. Jeste logično ostaviti jedan određen procenat kafića za pušače, ali to se može ostvariti jedino visokim porezima za te lokale. Da li bi se vlada odlučila na jedan takav potez, ostaje da se vidi.
Treće, logično je da se na javnim mestima ne puši. Iz sličnih razloga iz kojeg se ne puši u zatvorenom prostoru. Primera radi, mene je iznenadilo da se na otvorenom fudbalskom stadionu u Dablinu nije mogla zapaliti cigareta. Ugrožavaš ostale.
Dalje, zabraniti cigarete je u praksi neizvodljivo, to bi napravilo čitav haos. Besmisleno bi bilo donositi zakone koje nije moguće sprovesti u delo. Ali je moguće oporezovati cigarete značajno. Da, neko zarađuje na tome, i neće dozvoliti da se to dogodi. Štaviše, ja sumnjam da će doći do bilo kakvih promena. Pa ni do nekog novog zakona. Ko će od političara uopšte donositi odluke sa kojima se ne slaže tako brojna pušačka populacija?
I ne znam zašto misliš da ćeš biti pogrešno shvaćena. Evo izuzev mene, svi se slažu s tobom.
jun 2nd, 2011 at 08:19
D., ma ja mislim da će je uvesti bez problema, al’ živi bili pa videli.
Džoni, nikako neće pokvariti harmoniju, ja volim kako ti misliš i pišeš, samo udri.
Ceo sistem stoji i pauzira bez obzira na bilo kakve zakone, možda će sad nešto da se mrdne jer nema izbora.
To da je sadašnji zakon besmislen, slažem se. Ne mogu dva stola da budu ”pušačka zona”, a deset pored njih, nikako pregrađena da budu nepušačka. Ali to nije moj problem, već onog koji je taj zakon pravio što nije osmislio logistička rešenja.
Ali moje pravo na slobodno kretanje i ”postojanje” je ugroženo. Ja odlučila da konzumiram proizvod koji mi je omogućen na slobodnom tržištu, ali mi država zabranjuje da ga konzumiram bilo gde. Ja ne želim, a iskreno ne mogu da ne pušim. I onda me ograničava na kuću.
I ovo za poreze – nemam ništa da kažem
Za neka javna mesta ok, ne na svim javnim mestima.
I zaista mislim da će zakon proći. Nebitno da li je pušačka populacija ili ne. Ovaj prvi zakon je bio samo ”opipavanje pulsa”, ljudi se nisu pobunili, neće ni za ovo.
Za ovo pogrešno shvatanje, i ja sam se zbunila. Ali nisi sam, evo i izzeta se raduje zakonu
Pozdrav
jun 2nd, 2011 at 11:25
Nisam pusac, nikad ni bila, pa ne mogu da shvatim ni zelju za cigaretama (potrebu), ni svrhu pusenja ni slicno, osim na medicinskoj osnovi, jer su nas ucili da je nikotinska zavisnost najjaca (i pored alkohola, kokaina, opijata…). Nemam nista protiv pusaca, svakom njegovo, samo bih volela kad bi se malkice odmakli od mene dok puse.
Ali. Moja mama je pusac. Jedno vreme nije bila, pa je opet pocela. Ja sam pokusala da joj zabranim, pa je pocela da se krije na terasi misleci da ja ne znam zasto ona izlazi u januaru na -5 napolje. Ni elektronska cigareta koju je dobila ne pomaze.
Nije ni zbog toga sto pusi, ni zbog toga sto zagadjuje okolinu ili sto se bojim da cu ja slucajno uhvatiti koji dim.
Jednostavno, ja ne zelim da moja mama umre. Barem ne pre nego sto treba. I zbog toga jedino bih ja zabranila pusenje svugde, bas kao taj zakon. U redu je sto ona zeli da pusi, sto njoj licno ne smeta, kao i tebi. U redu je sto ne nameravate da umrete od toga. Ali nazalost, niko vam to ne moze garantovati.
I zbog toga ja to smatram formom sebicnosti. Realno, da li neko misli na to sta cu ja raditi ako se, pu-pu dalekobilo i pomerisesmesta, nesto desi mojoj kevi? Ja sam student, ne radim, zavrsila gimnaziju, pa bez faxa i nisam za neki posao. Dete razvedenih roditelja, tata ko da ne postoji, a baba i deda pomazu koliko mogu. Samo sa tog, finansijskog aspekta sam ja popusila (pun intended) ako ostanem sama. A kamoli u nekom emotivnom smislu, gde je meni ona bukvalno jedini clan porodice koji vredi, koju volim i koja je uvek tu kad mi treba.
Zato kazem, uz duzno postovanje, treba. Treba zabraniti i pusenje bilo gde i prodaju cigareta (iako se slazem sa komentarom iznad da bi to prouzrokovalo haos), jer ja ionako ne vidim poentu uvlacenja dima u svoja pluca na dnevnoj bazi. Ako ne za vas licno, onda barem za nas kojima je stalo do vas
jun 2nd, 2011 at 11:37
Mililice, ovo je jedini argumenat protiv ne mogu da se borim. Stvarno. Apsolutno te razumem, pošto sam ja izgubila jednu od najbližih osoba u mom životu zbog jedne druge vrste zavisnosti, i često sam upotrebljavala isti – ako ne misliš na sebe, misli bar na nas. I nije pomoglo.
Za ovo si u pravu i ja nemam više šta da kažem. Malo mi i neprijatno, jer da prestanem da pušim, neću, ali ovo jedini protiv pušački argumenat koji uvažavam, do sada na koji sam naišla.
Hvala ti, i pozdrav
jun 2nd, 2011 at 11:49
Dokle vishe sa tim glupostima sa zabranom pushenja….
Proshli put kad su se bavili tim glupostima ja tad radila u nekoj propaloj javnoj ustanovi,zabranili pushenje u firmama,shkolama i shkolskim dvorishtima,nekim restoranima i kafanama koje su se same izjasnile dal ce da budu podeljene ili ovakve ili onakve…..ja to poshtovala…..bilo ladno bre…..izadjem ispred firme,udaljim se malo i gledam svoje starije kolege koji zure kroz prozor i smeju mi se shto poshtujem zakon,oni nece pa to ti je. Ishla po kafane ZA PUSHCHE i bilo dobro….i shta sad…..
Ne mogu da se slozim sa tom njihovom odlukom….dovoljno sam besna na ceo grad u drzavu jer POSO nemam i necu skoro da ga nadjem i pushim ko luda i ima da pushim kolko mi je volja. Shto se ne bave nekim drugim stvarima,nek zaposhljavaju omladinu i neshto slichno….dovoljno smo pod svakodnevnim pritiskom da bi se josh i brinuli dal ce da nas kazne ako smo izashli da proshetamo i seli u parkic da odmorimo i zapalimo koju.
jun 2nd, 2011 at 12:06
…od besa doshlo do greshke u kucanju…..izmedju grad i drzava ne ide U nego I…..
jun 2nd, 2011 at 12:45
Branka, sve te razumem i sve znam, i znam kako i zašto se toliko nerviraš, i ja se nerviram isto, al’ činjenica je da, ako do toga dođe, mi nećemo moći ništa da promenimo. Ja ću da pušim i da se borim na moje pravo da pušim dok mogu. I to je to. Živeli
jun 2nd, 2011 at 13:55
U to ime palim dve cigarete odma…..
jun 2nd, 2011 at 15:16
Vidim, država sve probleme rešila pa ostalo još da se zabrani pušenje. Hoće li mi uskoro zabraniti i da dišem?
Pušač sam celu deceniju… i više, i da dobro znam koliko je to štetno i kako narušava zdravlje, samo isto tako znam mnogo ljudi koji umreše kao ne pušači i to od bolesti od kojih može umreti samo pušač.
Nestalo para u budžetu pa smislili nove kazne kako bi isti napunili, stara otrcana fora!
jun 2nd, 2011 at 22:56
Dzoni, meni cak ni ne smetaju glupavi, neprimjenjivi zakoni, koliko mi smeta satanizovanje duvanskog dima, cigara i pusaca. Uopste sav taj zdrav-nacin-zivota mi nevidjeno ide na zivce.
Nisu zdrave cigare, nije zdravo sunce, nije zdravo crveno meso, nije zdravo spavati popodne poslije rucka, nisu zdrave stikle, nije zdravo buljiti u monitor, nisu zdravi slatksi, nije dobra voda iz cesme, nije zdrav smog, nije zdrava buka, nije zdravo bijelo brasno. Ao vise.
Neka naprave kvartove u gradu u kojima je dozvoljeno zapaliti cigar, neka naprave isto takav dio stadiona, neka strogo razdvoje kafice u kojima ce konzumenti cigara moci da uz njih piju kafu, neka se kancelarije strogo podijele na one sa pusacima i nepusacima, neka maknu crna slova sa paklica i neka me ostave na miru.
To je tako mala zelja.
jun 3rd, 2011 at 03:00
@Ivana
To što je proizvod na slobodnom tržištu ne znači da možeš da ga konzumiraš bilo gde. Zašto je alkohol zabranjen na stadionima? Ili možda još bolji primer – oružje. Možeš da ga kupiš, ali je upotreba strogo kontrolisana. Ne možeš da uzmeš pištolj i pucaš u centru grada. Ugrožavaš druge.
Ljudske slobode nisu neograničene. Postoje zidovi u okviru kojih smo slobodni.
jun 3rd, 2011 at 03:12
@rainbowica
U zemlji u kojoj (nimalo tiha) populacija puši takoreći gde god poželi, ne možemo govoriti o satanizaciji pušača. Pre par sedmica sam gledao u vozača busa koji u busu vozi i puši. Primer ne dokazuje ništa, ali ukazuje na problem.
Niko te ne može naterati da živiš zdravo. Ali mogu probati da te nateraju da ne ugrožavaš druge. To je cela poenta.
jun 3rd, 2011 at 10:08
@Dzoni – ja mislim da je u Srbiji malo licemerno govoriti o ugrozavanju nekog duvanskim dimom. Necu da navodim neke primere koji bi se mogli podvesti pod teoriju zavere – zasto Srbija uvozi jabuke sumnjivog porekla kad u svakom dvoristu trunu iste, zasto jedemo meso iz Brazila i slicno, ima milion primera u kome drzavni aparati stavljaju neciji (svoj?) profit ispred naseg zdravlja. Ja sam vikend-pusac, ne moram da je zapalim nikad, ali me nervira to glumatanje uredjene drzave dok je procenat smrtnosti izazvan unutar-bolnickim infekcijama (zbog obicnog nepranja ruku, Dzoni, zar to nije bazicnije od duvanskog dima u parkovima?) preko 60%! Alo!
jun 3rd, 2011 at 12:59
@magi
To je zamena teze. Ne govorimo o prioritetima, iskrenosti države, da li postoje bitnije stvari ili ne, govorimo samo o ideji da postoje strožiji zakoni i pravila. Procenat smrtnosti od sepse zbog (ne)higijene u bolnicama nije vezan za problem štetnosti duvanskog dima.
jun 3rd, 2011 at 16:26
Ok, ti ne govoris, ja govorim. Meni je to licemerno i smesno. Kao da se nekom srusila kuca u zemljotresu,a on kupuje televizor koji manje zraci. A mislim i da ima veze sa sepsom jer taj koji treba da se bavi sustinskim problemima to ne radi nego nam baca prasinu u oci.
jun 3rd, 2011 at 20:59
Oni to samo indirekno hoće da nam kažu da smo ga kao narod i država odavno ispušili tako da nema potrebe za još pušenja
jun 4th, 2011 at 12:46
Jedva čekam taj zakon. Pušiti i kršiti zakon- dvostruko uživanje.
jul 6th, 2011 at 12:44
“Ali da ja ne mogu da izađem negde da popijem kafu ili piće zato što ne sme da se puši je ugrožavanje mojih prava na slobodno kretanje.” – sorry, ali totalno nelogično i čak krajnje besmisleno! Niko ti ne brani da se krećeš, niko ti ne brani da ideš u te objekte i piješ kafu, piće, šta god!
Takodje ti niko ne brani da izadješ ispred i odradiš svoj fix napolju pa se vratiš unutra i aromatično objaviš svima putem nosne duplje gde si bila i kaj si delala.
Sorry, ali jbg, nisi u pravu.